Udtalelser fra andre

Tilbagemelding på foredrag “Trivsel, fællesskaber, skærmkultur og livsduelighed” for Gødvad Folkeuniversitet i februar 2024:

Kære Nicola
Vi var meget tilfredse med foredraget. Du gjorde det fremragende. Responsen har været, at det var en god aften med et tankevækkende indhold og noget godt formidlet viden. Både form og indhold fangede helt og aldeles publikum. 1000 tak for at du ville tage turen.


Gødvad Folkeuniversitet Kirsten Osbæck Mogensen

——————————————————————————————————————–

Tilbagemelding på foredrag “Unge, skærmkultur og livsduelighed” hos Ungdommens Uddannelsesvejledning København i december 2023:

I UU København fik vi anbefalet Nicola Nyhave som oplægsholder til et møde med 90 deltagere. Vi ønskede et oplæg om Unge og skærmkultur, og det fik vi – meget kvalificeret.

Det var en virkelig god oplevelse – Nicola er en virkelig god og levende formidler, som ”kan sit stof”.

Nicolas store viden, baggrund, erfaring og kendskab til børn og unge sikrede et solidt afsæt med gode og velbegrundede svar, på alle de spørgsmål et så vigtigt og aktuelt emne fører med sig.

Centerchef Peter Schantz & udviklingskonsulent Henrik Bov Pedersen

——————————————————————————————————————–

Tilbagemelding på pædagogisk dag om mental sundhed hos børn og unge og forældresamarbejde på Tømmerup Fri- og efterskole og Tømmerup Friluftsbørnehave i november 2023:

Hej Nicola

Jeg sad med til dit oplæg i fredags, og vil bare sige jeg synes, det var meget inspirerende.

Naturligvis meget vi allerede ved, men har godt af at blive mindet om. Også nogle fede a-ha oplevelser. Din måde at kommunikere dit budskab, var meget modtagervenligt, og tydeligt med et fagligt afsæt.

Så: bare tak!

Viceskoleleder Pernille Thestrup

——————————————————————————————————————–

Tilbagemelding på pædagogisk dag om forældresamarbejde og mental sundhed hos børn og unge i dagtilbuddet Krongården i september 2023:

Kære Nicola!

Det var en stor faglig fornøjelse. Jeg har fået flere positive tilbagemeldinger i dag, som handler om din lettilgængelige måde at formidle på samt den faglige ballast og motivation, der ligger bag dit oplæg.

Når det også var en stor succes, handler det også om, at dit oplæg ramte plet ift. hvad der udfordrer os netop nu. Vi gik hjem med konkrete ideer til, hvad vi hurtigt kan lave om på – fordi meget af det jo handler om viden og tilgang.

Jeg sender dine slides videre til medarbejderne, som sluttede dagen af med at ønske sig mere viden på området fra dig – så det kan være, du hører fra os igen 😊

Pædagogisk leder Mette Allerup Jacobsen

——————————————————————————————————————–

Tilbagemelding på foredrag om klasseledelse og digital støj på Det Kristne Gymnasium i august 2023:

Mange tak for dit besøg; det har medfødt positiv respons og gode kommentarer herfra. Det var lige i skabet ift. vores videre drøftelser.

Rektor Jacob Daniel Leinum

——————————————————————————————————————–

Tilbagemelding på pædagogisk dag om digital støj fagligt og socialt på Højmarkskolen i juni 2023:

Tusind tak for det berigende og vigtige indspark Nicola Nyhave 🙏🏼 vi glæder os til at få dig på besøg igen, hvor vores vigtigste samarbejdspartnere (forældrene) også skal sidde med. Vi har et fælles ansvar, og i fællesskab kan vi komme langt – også når det gælder skærme, Snapchat, sociale medier, elevernes læring og trivsel.

Som man siger: It takes a village to raise a child.

Viceskoleleder Hirma Ljeskovica Bektas

——————————————————————————————————————–

Tilbagemelding på foredrag om børn og skærme i marts 2023:

Tankevækkende oplæg af Nicola Nyhave fra TechogTrivsel

Vi har på Næstved Fri Skole haft fornøjelsen af at have psykolog og foredragsholder Nicola til at give et spændende og yderst relevant oplæg om #børn og #skærme for forældrekredsen. Med afsæt i forskning og erfaringer fra praksis, fik vi perspektiver, ny viden og – ikke mindst – noget at tænke over ift. hvordan vi som forældre, skole og samfund forholder os til #skærmbrug (egen og vore børns), skole, dagligdag og mistrivsel.

Jeg kan varmt anbefale andre skoler og institutioner at få Nicola ud som oplægsholder. Hun er skarp, vidende og autentisk – og taler ind i et virkelig dilemmafyldt felt med blik for de mange positioner, der er til stede, men uden at give køb på egen holdning, så man får noget, at spille bold op ad.

Skolebestyrelsesmedlem Jonas Sprogøe

——————————————————————————————————————

Tilbagemelding på foredrag om mental sundhed hos børn og unge i skolens kontekst i december 2022:

Tusind tak for dit fantastiske oplæg i torsdags – vi ser allerede nu frem til, at du kommer igen og holder et oplæg mere og vi måske kan arrangere et forældrecafe møde, hvor vore forældre kan blive præsenteret for alle dine betydningsfulde perspektiver. Der er mange positive tilbagemeldinger om dit oplæg. Bred enighed om både relevans, form og udbytte – og vi vil gerne have mere.

Skoleleder Malene Härstedt

——————————————————————————————————————–

Tilbagemelding på oplæg om mental sundhed hos børn og unge afholdt for kommunalbestyrelsen i Sorø kommune i maj 2021:

Dit oplæg var virkelig fremragende. Super velformidlet, knivskarpt og indholdsmæssigt super interessant og vigtigt. Det var en fornøjelse at lytte med.

Kommunikationskonsulent Signe Foersom

______________________________________________________________________________

Nicola har stor viden, gennemslagskraft og insisterer på børns ret til et ordentligt liv. Hun er en rigtig god formidler i øjenhøjde – med en klar vision og et stærkt engagement.

Faglig koordinator i PPR John Lykke-Solfjeld

______________________________________________________________________________

Nicola er en dybt engageret psykolog, der altid har sat sig grundigt ind i tingene, inden hun udtaler sig. Hun ser nuanceret på de problematikker og mennesker, hun forholder sig til. I kontakten med andre mennesker er Nicola åben og tydelig omkring sin tilgang og sine synspunkter på en imødekommende, respektfuld og omsorgsfuld måde.

Specialist i børnepsykologi Charlotte Norsk Dahl

______________________________________________________________________________

Faggruppe tilbagemeldinger på temadagen: “Digitaliseringens indflydelse på børn og unges trivsel og udviklingsmuligheder” i Børn og Familier i Sorø kommune i 2018:

Super oplæg, flot formidlet! Ærligt! Tankevækkende!

Tale-hørekonsulenter

Jeg oplevede sædvanen tro, at du lavede et rigtig flot og tankevækkende oplæg. Jeg var vild med, at du brugte observationer fra det rigtige liv, da det på en gang gav perspektiv samt jordforbindelse.

Pædagogisk leder

Først tak for en rigtig god veltilrettelagt temadag med et super aktuelt og spændende indhold. Dit oplæg var super fint, med nogle rigtig gode refleksionskort.

Sagsbehandler

______________________________________________________________________________

Tilbagemelding på oplægget: ”Relationernes betydning for børns trivsel i 2019”:

Det var relevant, godt og talt i et sprog som alle kunne forstå. Man var PÅ som tilhører hele vejen igennem, fordi indholdet var relevant og interessant. Alle var med, og alle tilhørere holdt fokus.

Afdelingsleder fra Pedersborg skole

______________________________________________________________________________

Nicola har en stor faglig indsigt samt et forfriskende og udviklende syn på børn og unges italesatte udfordringer. Nicolas oplæg var både personligt berigende – og har derudover betydet, at vi er blevet væsentligt bedre til at se barnet frem for udfordringen.

Pædagogisk leder i Villa Villakulla børnehave Lonnie Ziebell

______________________________________________________________________________

Tilbagemelding på Workshops lavet på Pedersborg skole i samarbejde med en kollega omhandlende diagnosesystemet og børn i særlige udfordringer:

De  var specielt gode til at eksemplificere, dvs. sætte eksempler på teorien. De var gode til at sætte gang i refleksioner, drøftelser og overvejelser hos os deltagere, og lige så vigtigt var de gode til at få dem afsluttet på en god måde igen. At vi kunne bruge cases fra egen hverdag, gjorde det meget nærværende)

Lærer i specialundervisningen

Dét med baggrunden for diagnosesystemet, og hvordan diagnoser bliver defineret og af hvem, giver et helt andet perspektiv ind i arbejdet med specialundervisning.

Lærer i almen- og specialundervisningen